Intretinere baterie hibrida

Am decis sa scriem aici pe micul nostru blog despre cum ar trebui sa intretinem cat mai bine cu putinta o baterie hibrida la autoturismele  din gama Lexus si Toyota. De ce numai despre ele? Pai pentru ca pe ele le cunoastem cel mai bine  si mari diferente intre ele si restul nu sunt prea multe, dar sa nu uitam ca Toyota e brandul cu cele mai multe vandute hibride de pe piata si cu cel mai fiabil model existent, si anume Prius generatia 2.

Bateria este unul dintre cele mai importante parti ale sistemului . Ea necesita o intretinere nu foarte speciala dar specifica. Ca mai toti acumulatorii de pe piata, si bateria hibrida are mare nevoie sa fie racita eficient pe toata durata functionarii sistemului, iar supraincalzirea ei este una dintre cele mai comune cauze ale pierderii eficientei rapid si poate duce la aparitia codului de defect pe una sau mai multe celule din componenta ei.

Sistemul de racire al bateriei are in componenta niste tubulaturi specifice exterioare, un ventilator si cateva trasee de raciere in interiorul ei. Aerul care racoreste bateria este preluat printr-o tubulatura din interiorul habitaclului. De aici apar doua observatii importante de care ar fi bine sa tineti cont si anume: habitaclul masinii ar fi indicat sa fie tinut cat mai curat si sa fie bine racorit pe durata functionarii autoturismului ( la temperaturi exterioare de peste 20 grade Celsius folositi aerul conditionat in autoturism). Pe aceste tubulaturi, pe paletele ventilatorului si chiar in baterie, pe traseele de racire, se acumuleaza destul de mult praf, scame sau fire de par in decursul anilor. De aceea va recomandam o curatare a acestui sistem de racire macar o data la 3 ani.

La temperaturi exterioare de peste 20 grade Celsius folositi aerul conditionat in autoturism.

Ionut, Auto-Hibride

Bateria este formata din mai multe celule, de exemplu: 28 de celule (Prius, Auris), 20 celule (Yaris), 30 celule (Camry), 34 celule (Rav4), samd. Aceste celule sunt conectate sa lucreze impreuna la anumiti parametrii si in anumite conditii. Aceste conexiuni , caci de fapt la el vroiam sa ajung, in timp, din cauza umiditatii aerului care racoreste bateria si nu numai, ajung sa faca anumite depuneri si coroziuni. O sa exemplific mai bine prin poze ca sa intelegeti la ce ma refer. Aceste contacte este bine si ele sa fie verificate si curatate la o ciclitate de max 3 ani (recomandare personala si raportata la masinile care nu sunt in garantie Toyota la acumulator).

In ultima parte a acestui articol am sa va scriu despre un subiect destul de discutat pe internet, si anume regenerarea bateriei. Noi, la Auto-Hibride, va dam si posibilitatea de a va regenera acumulatorul hybrid al autoturismului dvs. Regenerarea se refera in principal bateriilor care au inceput sa scada in eficienta in mod echilibrat si desi au fost intretinute bine, varsta si kilometrii autoturismului le ajung din urma, se urmareste anularea memoriei chimice a bateriilor. Dupa acest proces de regenerare se va observa o diferenta majora a potentei sistemului hybrid, desi suna ciudat va parea ca bateria a intinerit. Cu ajutorul acestor regenerari periodice ale bateriilor veti prelungi durata de viata a ei fara sa ajungeti sa schimbati celule in ea si poate sa nu necesite niciodata inlocuire pe durata de viata a masinii.

Aceasta regenerare functioneaza foarte bine, din experienta noastra si a altor utilizatori, va poate prelungi viata bateriei pe o perioda indelungata si are menirea de a reduce foarte mult costurile necesitatii inlocuirii bateriei hibride dupa o perioada de timp. Bateria noua are un cost enorm la inocuire, iar  regenerarile periodice au costuri mult mai mici.

Ca un fel de concluzionare a reportajului de mai sus facem un set de recomandari pentru utilizatorii de hibride a caror baterii au deposit varsta de 10 ani si nu numai:

  • Curatati periodic sistemul de racire al bateriei
  • Curatati periodic contactele in baterie
  • Regenerati periodic bateria, care “a imbatranit frumos”, in functie de km/an efectuati

      Pentru informatii desore efectuarea acestor operatiuni ne puteti contacta, va vom indruma cu mare drag. Go Hybrids! 🙂

Comments are closed.

Blog Comments

care este procedura pentru curatare contacte si unde se gasesc contactori de cumparat?

Trebuie desfacuta bateria si curatate mecanic toate contactele. Nu necesita inlocuire.

Leave a Comment